01
ноември

НАП пуска нови е-услуги от 1 ноември

От 01. 11. 2016 г. Национална агенция за приходите предоставя на клиентите си нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП), позволяващи  подаване по електронен път на искане за издаване на удостоверение съгласно чл. 87, ал. 10 от ДОПК от възложител по ЗОП и на искане за издаване на удостоверение съгласно чл. 87, ал.11 от ДОПК от компетентен орган по комплексно административно обслужване (КАО), както и заявяване на начините на получаване на издадените удостоверения.

Услугите са достъпни през Портала на НАП за електронни услуги.

За да бъдат използвани електронни услуги от възложителите по ЗОП и от компетентните органи по КАО, следва да е подадено Заявление за ползване на електронните услуги на НАП от задължено лице и потвърден пълен/частичен достъп до услугите на НАП или заявление за ползване на електронните услуги на НАП от упълномощено лице със заявен и потвърден пълен/частичен достъп до групата „Подаване на искане от възложители по ЗОП/компетентни органи по КАО“.

Лицата, притежаващи качество на възложители по ЗОП/компетентни органи по КАО и имащи към момента на стартиране на услугата пълен достъп до електронните услуги на НАП с КЕП на задължено лице, предоставен в резултат на еднозначното им определяне като собственици, представляващи и управляващи субекта, получават автоматично достъп и до новата група.

В случаите, в които лицето заявител няма достъп до новите електронни услуги, е необходимо да подаде Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните услуги предоставяни от НАП с КЕП на задължено съответно упълномощено лице.

Във връзка с прецизиране на достъпа до е-услуги предоставяни от НАП с КЕП са обновени следните бланки: