24
ноември

Нова услуга предлага НАП

Ние от счетоводна къща Арнкиа /СКА 2004 ЕООД – arnica.bg/ ви уведомяваме,че електронните адреси за кореспонденция, на които НАП изпраща съобщения и документи до физическите и юридически лица, вече могат да се заявяват и коригират онлайн от клиентите чрез използване на нова електронна услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“. Притежателите на ПИК, издаден от агенцията, или електронен подпис, могат да променят имейлите и телефоните за контакт с НАП за целите на изпълнението на данъчно-осигурителните изисквания. По този начин комуникацията между данъчната администрация и потребителите ще се улесни, намалявайки значително случаите на неактуална контактна информация. Електронният адрес за кореспонденция по чл. 28, ал. 2 от ДОПК за получаване на съобщения от НАП е задължителен за лицата, регистрирани по Закона за данъка върху добавената стойност, и поради тази причина актуалният имейл трябва да е един, поясняват от НАП. При всяко актуализиране на имейл, системата изпраща линк на електронна поща, който изисква потвърждение преди промяната да влезе в сила. Смяната на телефон за контакт се извършва в 2 стъпки, като няма пречка да бъде посочен мобилен номер, уточняват от приходната агенция. Новата услуга е достъпна под името „Управление на достъпи и на контактна информация“ в портала за е-услуги на НАП – https://portal.nra.bg/ . От НАП съветват потребителите да предоставят актуален имейл за кореспонденция, за да може комуникацията с приходната агенция да се извършва изцяло електронно, а не на хартия.

Прочетете още:

НАП напомня с писма на търгуващи в интернет да декларират доходите си до 3 май

Фирмите подават декларация за дължими данъци за четвъртото тримесечие на 2021 г., ако са удържали авансов данък

Искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми вече може да се подава и онлайн

До 31 януари може да се променя вида на осигуряването

Промяна в подаването на годишните финансови отчети