До края на Oктомври се подават декларациите за дължими данъци за третото тримесечие на 2014 г.
Физическите лица, които сами определят и внасят дължимия авансов данък, трябва да подадат декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО (образец 4001) за данъци, дължими за третото тримесечие на 2014 г. Декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО се подава също и от всяко предприятие или самоосигуряващо се лице, което изплаща на физически лица доходи извън тези по трудов договор и е задължено да удържа данък за:
• доходи, подлежащи на облагане с окончателни данъци по реда на глава шеста от Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ). Това са данъци удържани върху доходите на чуждестранни физически лица (например от възнаграждения за услуги, неустойки, обезщетения, стипендии за обучение в България, доходи от лихви и други), както върху доходите на местни и чуждестранни физически лица (напр. дивиденти, ликвидационни дялове и др.);
• доходи по извънтрудови правоотношения или от наем и друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, за които се удържа авансов данък от платеца. В тези случаи дължимите авансови данъци се внасят и декларират в НАП до края на месеца, следващ тримесечието, през което е получен доходът като за доходи изплатени през ІV-то тримесечие на годината данък не се дължи и съответно не се декларира;
Формулярът се подава и за данъци при източника по Закона за корпоративното подоходно облагане, като например данъци върху дивидентите и ликвидационните дялове в полза на чужди фирми и местни дружества, които не са търговци, включително и общините.
Крайният срок за подаването им е 31 Октомври 2014г.
Тримесечните авансови вноски се правят от данъчно задължени лица, които нямат задължение да правят месечни авансови вноски, т.е. данъчно задължени лица с нетни приходи от продажби от предходната година в диапазона 300 000 – 3 000 000 лв.
Тримесечните авансови вноски се определят като Прогнозната данъчна печалба се умножи по данъчната ставка и се раздели на 4.
Изчисляването на всички дължими данъци на нашите клиенти е задължение на счетоводна къща Арника.
