Подаване на данъчна декларация с ПИК код

От 15,01,2015г. клиентите на администрацията на НАП могат да подават данъчна декларация за облагане на доходите от 2014 г. по електронен път с персонален идентификационен код (ПИК).
Услугата е достъпна на Портала за е-услуги на НАП и всеки гражданин  вече може да си подаде подоходната декларация онлайн с персонален код (За целта е необходим ПИК код, който се издава безплатно в офиса на НАП по постоянен адрес).
Освен това, са променени правилата за ползване на 5 % отстъпка върху данъка за довнасяне по годишната данъчна декларация, от която могат да се възползват лицата, които подадат декларацията си до 31 март 2015 г. по електронен път (включително с ПИК), при условие, че нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията и внесат целия размер на данъка за довнасяне в срок до 30 април 2015 г.

Кой подава декларация за доходите?

 

1. Всяко местно физическо лице, което през предходната година е:

 

  • получило доходи, подлежащи на облагане с данък върху общата годишна данъчна основа или данък върху годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец;
  • иска да ползва данъчни облекчения;
  • лице, което е плащало патентен данък;
  • е дало или получило заем/и от други граждани или дружества в размер на общо над 10 000 лв. или има непогасени остатъци общо над 40 000 лв. от дадени или получени заеми през годината или през предходните пет години;
  • притежава акции и дялови участия в дружества и недвижима собственост в чужбина;
  • е придобило доходи от източник в чужбина, подлежащи на облагане с окончателен данък.

    Не се подава годишна данъчна декларация:

    • за доходи, които са обложени с окончателен данък като например доходи от лихви по депозити от България (по изключение за определени доходи от чужбина, които се облагат с окончателен данък декларацията трябва да се подава);
    • ако се получават само доходи от трудов договор;
    • за необлагаемите доходи.

      Къде се подава?

      • По електронен път с персонален идентификационен код (ПИК), като получаването му е безплатно от офиса на НАП по постоянен адрес на физическото лице, или с електронен подпис. За целта трябва да притежавате ПИК или електронен подпис и да сте подали заявление в НАП, че искате да общувате с администрацията чрез интернет.
      • По пощата – с обратна разписка.
      • На място в определени пощенски станции срещу входящ номер.
      • В офиса на НАП по постоянен адрес.

        Какъв е срокът за подаване на декларацията?

        До 30 април на годината, следваща годината, в която е получен доходът.